Tuesday, October 25, 2011

bukit kecil


itu adalah bukit kecil di hadapan penthouse saya
setiap pagi sebelum pi class
adalah mejadi kegemaran bagi saya
untuk memanjat bukit ni
dan lepak atas tu sambil tengok burung, tupai, rabbit, helicopter dan daun2 yang luruh
kadang2 kalau hari yang tak skype ngan makayah
contoh kalau makayah kat KL ke, merbok ke, dalam kereta ke
i will make a phone call from here
seronok tau cakap telefon kat sini :)

nasib malang bagi saya pada hari isnin, 24 october 2011
sedang rancak berbual di talian bersama tok di atas bukit ini
intan sudah keluar dari pintu utama penthouse
maka, saya pun turun perlahan-lahan dari bukit seperti biasa
sebab dah nak bergerak ke class
malang tidak berbau,
tiba2 saya terjatuh dari bukit ini
bukan jatuh tergolek-golek la
tapi macam slide tu
alaa macam orang main ice skiing tu
bagi mengelakkan dari terus melungsur dan memalukan diri
saya bertahan pada sebatang pokok hampir di kaki bukit
malang lagi, pokok itu sungguh menggerutu
maka, luka lah sebelah tapak tangan saya
tapi saya masih cool!
sebab tangan lagi satu masih kukuh menggenggam handphone
ye la, tengah sembang ngan tok kot!
adoiiiii sakit sungguh kaki dan tangan
sengal sampai sekarang
walaupun malu sebab ada yang melihat
tapi saya tetap suka bukit ini
dan insyaAllah pagi ini sebelum ke class
saya akan mendaki lagi
semoga kali ini saya tak jatuh, amiiinnn..

mungkin ada dosa yang dikifarahkan Allah atas kesakitan yang saya rasa itu
berbaik sangkalah atas setiap yang berlaku dalam hidup
tak ada sehelai daun pun yang luruh di atas dunia ni tanpa pengetahuan Allah SWT
sesungguhnya Dia Maha Mengetahui atas apa yang kita tak mengerti :)

see? menggerutu kan pokok ni?

sekian luahan hati di pagi hari.

yours truly,
afini akib 

2 comments:

LynnAiza said...

adoiii.you ok x ni? kompem tok risau gilaaaaa kan?eksaited ckp dgn tok nii..hehehe...

tp xpa la.bukan selalu dpt peluang nak slide2 kan?pasni hati2 ye wahai cikkakapini.:)

afiniakib said...

hahaha i tak habq kat tok pun. cuma tok mcm 'eh2 awat ni?' hahha ngok ngek betul la afini!